Facultade de Comunicación. Campus de Pontevedra
Coñecer unha lingua visoxestual.
Examinar algunhas crenzas erróneas sobre as linguas de signos e a comunidade e cultura xorda.
Iniciar aos alumnos na comunicación básica da lingua de signos española (LSE).
Coñecer o contexto social, lingüístico, cultural e educativo no que se desenvolven as persoas xordas.
Desenvolver no alumnado unha actitude de respecto cara outras manifestacións lingüísticas e cara as minorías lingüísticas que as falan.
Familiarizar ao alumnado cos recursos didácticos, publicacións e actividades sobre a lingua de signos e a comunidade xorda.
BLOQUE 1. Que sabes da lingua de signos espaüola? l. Tópicos e crenzas erróneas sobre as linguas de signos. 2. As persoas xordas e as linguas de signos. 3. A investigación das linguas de signos. 4. A estrutura lingüística das linguas de signos. 5. Educación bilingüe das persoas xordas. 6. Materiais educativos en ou sobre lingua de signos 7. Sistemas de escritura das linguas de signos. 8. A diversidade lingüística da lingua de signos espaüola.
BLOQUE 2. Comunícate coas mans l. Uso do alfabeto dactilolóxico 2. A interrogación. Interrogativas parciais y totais. 3. Os pronomes persoais. 4. Os numerais 5. O nome: características; xénero e número 6. Os verbos 7. Os clasificadores 8. O adxectivo: características; os graos. 9. As oracións simples: enunciativas, afirmativas e negativas, imperativas ... 10. A orde da colocación dos elementos oracionais
BLOQUE 3. Contextos de uso l. Presentacións (presentarse e presentar a outros, deletrear o noso nome...). 2. Conversacións: pedir e dar datos persoais. 3. A familia e as relación de parentesco 4. O meu entorno: a vivencia, a escola, os transportes,... 5. Descricións (colores, formas, números, etc.)
6. Expresión de opinións, actitudes e coüecementos 7. Expresión de gustos, desexos e sentimentos
BLOQUE 4: o contexto sociocultural da LSE
l. A nosa identificación persoal: cal é o teu sinal? 2. A concepción das persoas xordas e a súa diversidade social: minoría lingüística e discapacidade, a heteroxeneidade social. 3. A comunidade xorda: comunidade, cultura xorda e movemento asociativo. 4. Accesibilidade e barreiras de comunicación. 5. Convencións sociais básicas (por exemplo, aplausos) 6. O recoüecemento legal da lingua de signos. 7. A educación inclusiva no caso dos alumnos xordos