Duración do Obradoiro:
30 horas.
Obxectivos principais:
O obradoiro pretende axudar ás diferentes persoas a organizar a súa finca para conseguir un maior entendemento do funcionamento dunha horta, así como as relacións que nela se dan para poder acadar mellores resultados.
Dende unha visión global achegarémonos ao mundo da agricultura orgánica explorando diferentes metodoloxías e aportando diferentes ferramentas que axuden a entender mellor o funcionamento das nosas terras de cultivo.
Este obradoiro de outono é o primeiro de dous obradoiros que se completa cun segundo obradoiro práctico no seguinte cuadrimestre.
Docentes: Jacobo Ojea Reyes
Para consultar a qué colectivo pertence, a efectos de descontos en actividades de extensión universitaria prema no seguinte enlace Colectivos Universidade de Vigo
Recoñecemento de créditos: ao remate do curso entregarase un diploma acreditativo (asistencia obrigatoria ao 85 % das horas) con recoñecemento de 1 crédito ECTS para as ensinanzas de grao por cada 30 horas. O alumnado solicitará o recoñecemento de créditos no centro onde se imparta a titulación na que pretenda validar esas horas, presentando o certificado/diploma de aproveitamento da actividade.
Este obradoiro ten unha duración de 20 horas.
Descrición: Obradoiro de creación escénica e composición coreográfica onde se concebirá a representación de danza contemporánea de Ourense. Abordarase desde unha perspectiva colectiva, introducindo a exploración, a improvisación, a creación e a composición.
Dirixido a persoas con experiencia previa en danza.
Director e docente: Ainhoa Linaza
Recoñecemento de créditos: ao remate do obradoiro entregarase un diploma acreditativo a cada participante que seguise polo menos un 85% das actividades programadas, con recoñecemento de 1 crédito ECTS para as ensinanzas de grao por cada 30 horas de traballo do estudante. O alumnado solicitará o recoñecemento de créditos na secretaría de alumnos da facultade onde se imparta a titulación na que pretenda validar esas horas, presentando o certificado/diploma de aproveitamento da actividade.
Para consultar a qué colectivo pertence, a efectos de descontos en actividades de extensión universitaria prema na seguinte ligazón: Colectivos Universidade de Vigo
Descrición: Dirixido a todas as persoas interesadas no traballo creativo a través do corpo e o movemento. Aportaranse ferramentas de técnicas de danza contemporánea como Release, Flying low, Gaga technique ou Body weather e traballarase a creación escénica e coreografía.
Este obradoiro ten unha duración de 30 horas.
Directora e docente: Nuria Sotelo Rodríguez
Recoñecemento de créditos: ao remate do obradoiro entregarase un diploma acreditativo a cada participante que seguise polo menos un 85% das actividades programadas, con recoñecemento de 1 crédito ECTS para as ensinanzas de grao por cada 30 horas de traballo do estudante. O alumnado solicitará o recoñecemento de créditos na secretaría de alumnos da facultade onde se imparta a titulación na que pretenda validar esas horas, presentando o certificado/diploma do aproveitamento da actividade.
Este obradoiro ten unha duración de 35 horas.
Inscrición: As inscricións estarán abertas de xeito exclusivo para a comunidade universitaria ata as 23:59 h. do día 29 de setembro. No caso de quedar prazas libres permitirase a inscrición de calquera persoa interesada.
Descrición: Inicio ao mundo do teatro de xeito ameno e creativo, nunha escola teatral de referencia no resto de Universidades estatais.
Director e docente: Fernándo Dacosta Pérez
Este obradoiro ten unha duración de 40 horas.
Descrición: Este obradoiro está destinado a persoas que superaron o 1º nivel. Traballarás na creación do personaxe, coñecerás a dramaturxia e prepararás todos os elementos que rodean unha obra.
Este obradoiro ten unha duración de 60 horas.
Descrición: Irás adentrándote no universo que supón unha posta en escena, coñecendo os elementos técnicos e interpretativos sentindo a creación en grupo.
SEMANA 1:
“Ensalada tépeda de cuscús con berenxena, lentella e vinagreta de froitos secos”
“Arroz integral, soia texturada con vinagreta de mel e sementes”
“Timbal de berenxena con verduras, espinaca e bechamel”
SEMANA 2: “Carnes fáciles”
“Macarróns con ragú de tenreira e verduriñas”
“Lombos de porco encebolados con arroz branco”
“Arepas de pito”
SEMANA 3:
“Guiso de fabas”
“Vichyssoise”
“Lentellas vexetais con pataca”
SEMANA 4:
“Fideos con mexillóns”
“Falso pad thai con gambiñas”
“Luras guisados con pataca”
SEMANA 5:
“Tortiñas de froita”
“Galletiñas de froitos secos”
“Galletas salgadas de espinaca con queixo crema e olivas”
SEMANA 6:
“Souflé de queixo e pemento”
“Timbal de salmón e pataca”
“Mousse de chocolate”
Descrición: Obradoiro de Danzas Colectivas tradicionales de diferentes países, aborándoas dende a cultura, a música, o movemento e outras artes. A perspectiva pedagóxica será a da Danza Creativa/Educativa.
Para todos os públicos.
Este obradoiro ten unha duración de 30 horas (incluidas 3 horas de traballo individual do alumnado)
Directora: Ana María Torrado Agrasar
Docentes: Mikel Aristegui, Ainhoa Linaza Bao, Ana María Torrado Agrasar
Descrición: Este obradoiro permite aprender de forma vivencial o enfoque socioafectivo para a intervención social utilizando linguaxes lúdico-artísticas, como o xogo ou a arte en todas as súas formas, pasando polo teatro social, o movemento ou a pintura. Colocamos no centro o autocuidado e os cuidados relacionais para favorecer o benestar ecosocial.
Diríxese a calquera persoa interesada en aprender sobre o funcionamento dos grupos humanos, ampliar as súas habilidades interpersoais e adquirir novas metodoloxías creativas de aprendizaxe.
Este obradoiro ten unha duración de 35 horas (incluídas 3 horas de traballo individual do alumnado).
Director: Francisco Javier Aguiar Fernández
Docentes: Francisco Javier Aguiar Fernández, Andrea Alfaya Rosales
Descrición: Con este obradoiro preténdese acompañar e apoiar o crecemento persoal e promover o empoderamento/axencia das mulleres utilizando o traballo en grupo para deconstruir os estereotipos cos que son heterodesignadas as mulleres nas sociedades patriarcais.
Dirixido a todas as mulleres da comunidade universitaria pero tamén serán benvidas mulleres alleas á comunidade universitaria.
Este obradoiro ten unha duración de 30 horas (3 horas de traballo individual do alumnado).
Programa detallado
Directora e docente: María Lameiras Fernández
30 horas repartidas entre saídas de campo (12 horas) e parte teórica (18 horas).
Metodoloxía:
Saídas de campo: polo campus universitario para observar e apañar os exemplares que se identificarán.
Traballo na aula: identificación dos exemplares recollidos, co apoio docente.
Sesións teóricas: sobre diferentes grupos de cogomelos, as súas aplicación e a súa relación co ser humano.
Avaliación:
Control da asistencia ás sesións e proba final na que o alumnado levará a cabo unha descrición macroscópica dun cogomelo fresco, ademais de identificalo correctamente mediante o emprego das ferramentas coñecidas durante o obradoiro.
Docentes: Hugo Fernández Ricón, Gabriel Pérez Torrón, Adrián Melón Raña e María Cabaleiro Alfaya.
30 horas repartidas entre saídas de campo (15 horas) e parte teórica (15 horas).
Saídas de campo: polo campus universitario para observar in situ especies concretas asociadas aos hábitats do campus. Posibilidade de realizar algunha saída a hábitats externos ao campus.
Sesións de laboratorio: identificar os exemplares recollidos e explicación teóricas sobre os xéneros máis complexos de identificar como Agaricus, Russula, Entoloma,…
A avaliación realizarase mediante o control de asistencia ás clases. Así mesmo, realizarase unha proba final referida á descrición e identificación de cogomelos mediante un test fotográfico, e unha proba breve de conceptos micolóxicos por escrito.
Docentes: Mauro Rivas Ferreiro, Hugo Fernández Ricón, Gabriel Pérez Torrón, Adrián Melón Raña.
O obxectivo do obradoiro é dotar ao alumnado das competencias necesarias para iniciarse na micoloxía e na identificación de algúns dos principais grupos de fungos macromicetos da nosa contorna.
O alumno adquirirá as seguintes aptitudes:
Coñecer o procedemento para a recolleita e transporte dos cogomelos silvestres conforme a lexislación vixente. Aprender a determinar os fungos e coñecer as principais especies tóxicas, a súa perigosidade e os protocolos de actuación frente a intoxicacións Coñecer as principais especies comestibles, as súas propiedades nutracéuticas e o seu aproveitamento en cociña. Coñecer outras posibles aplicacións dos cogomelos. Por exemplo, dende un punto de vista etnolóxico.
Dotar ó alumno/a dun abano de ferramentas o suficientemente amplo como para que, de entre toda a gama, sea él mesmo quen elixa e descubra cál é a adecuada para realizar o seu labor como actor/actriz. Todo mediante exercicios prácticos que pretenden fomentar a capacidade de concentración, memoria, oratoria e expresión, creatividade, imaxinación, sentido do ritmo e a musicalidade… todas as cualidades que un actor/actriz precisa.
Para quen o desexe, continúa no segundo cuadrimestre con Posta en escena.
Docentes: Casilda García Alfaro e Sonia Rúa Rúa
Docente: José Argibay Fariña
O obxectivo desta actividade é coñecer os principios básicos da impresión 3D e os fundamentos do modelado.
Esta actividade está dirixida só aos membros da Comunidade universitaria, colectivo A: alumnado, PDI e PTXAS.
• Introdución ao modelado orientado a impresión 3D.
• Laminado de modelos 3D.
• Parámetros de impresión.
• Compoñentes, control e funcionamento básico dunha impresora.
• Impresión de figuras con dificultade baixa e media.
Descrición: O programa inclúe nocións da música patrimonial e tradicional, técnicas de gaita, tipos de dixitación, estudo do repertorio, afinación, ornamentación (percusión e combos instrumentais tradicionais).
Estes contidos están enfocados, tanto ao alumnado de iniciación como ao de perfeccionamento.
Director e docente: Gonzalo Abelairas
Este obradoiro creativo de costura / MODA SOSTIBLE, realizarase coa finalidade de achegar ao alumnado o patrón e costura (a man e a máquina) mediante tecidos, prendas recicladas, etc., dándolle unha segunda vida ás súas prendas.
Que coñezan a sensación de satisfacción que produce o crear algo un mesmo e coas súas propias mans, aprendendo técnicas de patronaxe base e textil.
Docente: Estefanía Carrera García
Este obradoiro é anual e precísase levar instrumento (gaita, pandeireta ou tambor).
Traballaremos obxectivos xerais como o coñecemento de zonas de baile e música diferentes para recoñecelos como así historia da música tradicional.
Obxectivos específicos:
Gaita: repertorio adaptado ao alumnado. Unha proposta de repertorio asumible sería:
Pandeireta e canto: repertorio de zonas diversas e técnicas varias, así como dominar os ritmos básicos.
Recoñecer e tocar xotas, muiñeiras e agarrados das zonas de O Condado e Serra do Candán. Así como maneos e empuñadas de maior dificultade así como repertorio con outros instrumentos como cuncha, lata e pandeira.
Baile: coñecer e recoñecer os ritmos básicos e as estruturas do baile tradicional,
así como puntos de diversas zonas.
Puntos e estruturas sinxelas da zona do Condado. Puntos máis completos como os de maneo e ribeiranas. Estruturas complexas e diversas como as de Ourense ou montaña de Lugo.
Ademáis engadiremos repertorio especialmente pensado para o acto das Letras Galegas deste ano.
Docente: Álvaro Rodríguez Carballo
"OBJETOS 30 EN TUFTING" es un taller de nivel avanzado teórico-práctico en el mundo del Tufting Gun. El Tufting Gun es una pistola eléctrica que permite tejer de forma rápida en bucle (loop) o en flequillo (cut). Se trabaja en una tela tensada sobre bastidor permitiendo realizar desde alfombras a tapices del formato que se desee.
Los valores estéticos que genera esta técnica están próximos a disciplinas artísticas contemporáneas como la pintura, escultura o dibujo. Se recupera una ligazón muy interesante entre un procedimiento artesanal trasladado a una técnica semiautomática, aunado todo ello a las artes plásticas. De este modo juntamos tecnología y artesanía en un contexto contemporáneo, donde priman valores como la sensorialidad, sinestesia o un método pedagógico relacionado con la concentración y psicomotricidad.
Hemos podido celebrar hasta el momentos dos talleres, uno de iniciación Punch needle & Tufting gun, y otro avazando Tuft & Furias 2.0. La acogida e implicación de ambos fue excelente, se cubrieron el total de las plazas, llegando a tener alumnos en lista de espera. De hecho los participantes obtuvieron unos resultados muy satisfactorios, con la motivación de continuar aprendiendo e investigando éste procedimiento en futuros talleres. Por este motivo, vimos oportuno ampliar los conocimientos del tufting gun, incorporando como novedad el aprendizaje en volumetrías escultóricas. Basaremos nuestro proyecto en las obra de la artista Shishi San tomando como práctica la elaboración de un jarrón revestido con el tejido elaborado con la máquina.
El taller OBJETOS 30 EN TUFTING estará coordinado y gestionado por el profesor del departamento de Dibujo Marcos Covelo, que también impartirá docencia en alguna de las sesiones. Para el desarrollo teórico-práctico se contará con la doctoranda y diseñadora textil Miriam Cartagena.
La actividad tendrá lugar en el espacio de Risografía de la Facultade de BB.AA. de Pontevedra y se celebrará entre los días 8 al 22 de noviembre de 2024. Contará con un total de 22 horas de taller, de las cuales 20 se realizarán en el centro y las 2 restantes de forma autónoma en horario no lectivo. El número mínimo y máximo de plazas ofertadas será de 10 alumnos.
OBXECTIVOS E TEMÁTICA DO OBRADOIRO
- La base de esta actividad, es la aplicación de la técnica de Tufting Gun sobre un tejido de arpillera fijado en un bastidor, creando una pieza de 50 x 50 cm aproximadamente. - Alcanzar un nivel avanzado en Tufting Gun. Uso de la pistola eléctrica, soportes y acabado. - Aprendizaje de volumetrías escultóricas aplicable en Tufting gun. - Recuperación de procedimientos tradicionales o en desuso para abrir un diálogo entre métodos manuales y mecánicos dentro de un contexto contemporáneo. - Noción del tejido, pros y contras del procedimiento técnico. - Análisis y estudio de trabajos de artistas contemporáneos que han empleado el textil como forma de expresión plástica.
30 horas repartidas en 5 días de saídas de ruta e 5 días de cociña, que se determinarán en función da situación meteorolóxica, e en principio o primeiro día será de ruta.
Por en valor as plantas silvestres que nos rodean, aprendendo a identificar, apañar e utilizar. Terá una parte teórica e outra práctica, que se repartirán entre aula, cociña e campo, para identificar as plantas e coñecer os seus usos, tanto a nivel comestible como mediciñal. Ensinaremos a coñecer e apañar sen medo e de forma respetuosa hacia o medio que nos rodea, deixando o lugar como o atopamos. Daremos as recomendación e precaucións necesarias para recolectar de forma segura. E trataremos tamén un tema moi importante, os motivos polos que e interesante introducir as herbas silvestres na nosa dieta habitual.
Docente: Patricia Puga Gómez
Neste obradoiro proponse unha aproximación ás técnicas e ao traballo ca papel e a arxila reciclados.
Obxectivos xerais:
• Coñecer e aplicar técnicas para a creación de volumes e figuras, utilizando materiais que contribúen a xerar conciencia ecolóxica. • Comprender, aplicar e propor formas de reciclaxe e reutilización de materiais e recursos. • Fomentar a cooperación e o traballo en equipa.
• Realizar unha peza en papel somerxida en arxila, para lograr finalmente unha peza cerámica. • Realizar pasta de paper clay (papel cerámico) para modelar unha peza cerámica • Comprender e executar o proceso completo do reciclaxe da arxila • Construír de xeito conxunto un forno de papel capaz de cocer arxila. • Explorar o traballo coa arxila: modelar e conformar pezas especificas para forno de papel. • Realizar unha fornada no forno de papel das pezas elaboradas. • Analizar os resultados acadados.