O taller pretende formar aos asistentes en prácticas fundamentadas no paradigma da xustiza terapéutica para desenrolar a xustiza social; así, incorpora ao sistema legal coñecementos e achados de distintas disciplinas, entre elas a da psicoloxía, da criminoloxía, do traballo social, das artes e da humanidade. Veremos as bondades e beneficios que se derivan do emprego do cine, teatro e da danza, así como da evidencia científica no deseño de estratexias de rehabilitación e de tratamento no ámbito penitenciario.
Este obradoiro ten unha duración de 20 horas (incluidas 2 horas de traballo individual do alumnado)
Directora: María José Vázquez Figueiredo
Docentes: María josé Vazquez Figueiredo, Katia Rolán González,Ana Martínez Fernández, Fernando Dacosta Pérez, Ricardo Fandiño Pascual,Lucía González Castro, Anxo Valcarcel Valcarcel, Breogán Rioboo, Jennifer Rodríguez...
Recoñecemento de créditos: ao remate do obradoiro entregarase un diploma acreditativo a cada participante que seguise polo menos un 85% das actividades programadas, con recoñecemento de 1 crédito ECTS para as ensinanzas de grao por cada 30 horas de traballo do estudante. O alumnado solicitará o recoñecemento de créditos na secretaría de alumnos da facultade onde se imparta a titulación na que pretenda validar esas horas, presentando o certificado/diploma do aproveitamento da actividade.
Para consultar a qué colectivo pertence, a efectos de descontos en actividades de extensión universitaria prema na seguinte ligazón: Colectivos Universidade de Vigo
Este obradoiro ten unha duración de 20 horas.
Descrición: Obradoiro de creación escénica e composición coreográfica onde se concebirá a representación de danza contemporánea de Ourense. Abordarase desde unha perspectiva colectiva, introducindo a exploración, a improvisación, a creación e a composición.
Dirixido a persoas con experiencia previa en danza.
Director e docente: Ainhoa Linaza
Recoñecemento de créditos: ao remate do obradoiro entregarase un diploma acreditativo a cada participante que seguise polo menos un 85% das actividades programadas, con recoñecemento de 1 crédito ECTS para as ensinanzas de grao por cada 30 horas de traballo do estudante. O alumnado solicitará o recoñecemento de créditos na secretaría de alumnos da facultade onde se imparta a titulación na que pretenda validar esas horas, presentando o certificado/diploma de aproveitamento da actividade.
Descrición: Dirixido a todas as persoas interesadas no traballo creativo a través do corpo e o movemento. Aportaranse ferramentas de técnicas de danza contemporánea como Release, Flying low, Gaga technique ou Body weather e traballarase a creación escénica e coreografía.
Este obradoiro ten unha duración de 30 horas.
Directora e docente: Nuria Sotelo Rodríguez
O PRAZO DE INSCRICIÓN E O PERÍODO DE REALIZACIÓN DESTE OBRADOIRO SUSPÉNDESE ATA NOVO AVISO.
DESCULPEN AS MOLESTIAS OCASIONADAS
Este obradoiro ten unha duración de 45 horas.
Descrición: Un movemento, unha palabra, un son ou un obxecto poden ser estímulos para a acción. Traballaremos a acción como vehículo para comunicar, para comunicarnos, porque o teatro é transmisión de emocións, pensamentos e sentimientos. Coñecer e controlar o corpo, experimentar as posibilidades que ten a voz, traballar en equipo.
Director e docente: Fernando Dacosta Pérez
Este obradoiro ten unha duración de 60 horas.
Descrición: Este obradoiro está destinado a persoas que superaron o 1º nivel. Entender o escenario como terreo para a construción dun espazo poético no que entran en xogo a dimensión física e a dimensión sonora. Haberá varias sesións de coreografía e traballo corporal con Nuria Sotelo. Sotelo é bailarina, coreógrafa, fundadora e directora artística da compañía de danza-teatro Licenciada Sotelo, así como promotora e coordinadora do espazo Casa Vella.
Director e docente: Fernándo Dacosta Pérez
Este obradoiro ten unha duración de 105 horas.
Descrición: Montaxe de Ludovico 2.5. Unha sátira social e unha proposta arredor da violencia. O emprego do medo por parte da ultradereita e os sectores máis conservdores do espectro político. Unha solución a ese medo e ao caos: Ludovico. Unha terapia condutista para que non se poda exercer o mal a cambio de aceptar como sociedade a tortura, a cambio de crer na mentira de que hai que elixir entre seguridade ou liberdade. Con que nos quedamos?, co ollo por ollo, con que a violencia non é a solución? E, por certo, onde empezara a violencia? Haberá poesía máis aló da violencia? Será posible volver a escoitar a Ludwig e ser felices?
Duración do Obradoiro:
30 horas repartidas entre 27 horas presenciais e 3 horas de traballo individual.
Obxectivos principais:
Metodoloxía:
• Interpretación en directo de temas clave das 9 figuras seleccionadas e doutras que estean conectadas nas súas traxectorias.
• Exposicións teóricas, visionado de material audiovisual e debate na aula.
• Análise e comentario de cancións e relatos biográficos.
Proporcionarase acceso a uha carpeta en Drive cos contidos nos que o alumnado poderá traballar nas 3 horas non presenciais que contempla o obradoiro.
PROCEDEMENTO DE AVALIACIÓN
Realizaranse diferentes actividades que fomenten a creación e a reflexión crítica que servirán para a avaliación final das persoas matriculadas. Na última sesión valorarase a participación na composición creativa coas claves analizadas ao longo do curso.
A asistencia ao 85% das aulas implicará superar o curso. Non se contemplan probas escritas de avaliación.
Docentes: Susana Rodríguez Barcía e Oscar García Avendaño.
Para consultar a qué colectivo pertence, a efectos de descontos en actividades de extensión universitaria prema no seguinte enlace Colectivos Universidade de Vigo
Recoñecemento de créditos: ao remate do curso entregarase un diploma acreditativo (asistencia obrigatoria ao 85 % das horas) con recoñecemento de 1 crédito ECTS para as ensinanzas de grao por cada 30 horas. O alumnado solicitará o recoñecemento de créditos no centro onde se imparta a titulación na que pretenda validar esas horas, presentando o certificado/diploma de aproveitamento da actividade.
22 horas repartidas entre: 20 horas presenciais (2h por sesión) e 2 horas de traballo individual.
• Clases maxistrais
• Clases prácticas con carácter de obradoiro
• Conferencias maxistrais a cargo de ponentes especialistas invitados.
• Emprego de presentacións dixitais, análise de materiais e exercicios
Avaliación dos asistentes:
Ao final do obradoiro, cada asistente deberá entregar un ensaio escrito reflexivo de 1500 palabras aproximadamente, nel deberanse abordar e respostar ás preguntas que en cada sesión se presenten.
Os puntos de avaliación serán: abordar os temas propostos, ofrecer respostas ás preguntas formuladas, resolver os exercicios que se presenten.
Docentes: María del Carmen Méndez Santos, Carla Figueiras Catoira, Susana Rodriguez Barcia, Carla Míguez Bóveda, Artemis López, Ana Varela Suárez, Angelly Ferreiro, Emma Machado de Souza
Recoñecemento de créditos: Ao remate do curso entregarase un diploma acreditativo (asistencia obrigatoria ao 85 % das horas) con recoñecemento de 1 crédito ECTS para as ensinanzas de grao por cada 30 horas. O alumnado solicitará o recoñecemento de créditos no centro onde se imparta a titulación na que pretenda validar esas horas, presentando o certificado/diploma de aproveitamento da actividade.
O obradoiro para a creación e xestión de marcas no comercio e pequena empresa é un curso práctico dirixido a persoas que non sexan expertas en comunicación ou deseño, senón a emprendedores/as, comerciantes ou PEMEs cunha dobre finalidade: 1) conciencialos acerca da importancia estratéxica que teñen as marcas para a súa empresa, e 2) explicadle o potencial que ten unha identidade visual para o seu proxecto a fin de que contraten a profesional para que Hes asesore.
Unha actividade que goza de interese académico, profesional, ocupacional e social:
A nivel académico, aporta un enfoque complementario aos egresados/as acerca da importancia que teñen as marcas como activo estratéxico para as empresas.
Desde o punto de vista profesional, busca aportar ferramentas concretas para que os actuais ou futuros/as emprendedores/as desenvolvan boas prácticas na xestión das súas marcas comerciais con independencia de ter coñecementos concretos sobre deseño ou comunicación. Unha circunstancia que redunda nunha maior empregabilidade potencial dos/as nosos/as titulados/as nestas materias, pois na medida en que o sexa consciente da importancia que ten dispar dunha boa imaxe, será máis propenso a contratar a especialistas nestes ámbitos.
Trátase, finalmente, dunha actividade cun gran interese social. Un obradoiro práctico dirixido ao conxunto da cidadanía que lle sirva para reforzar o compromiso da Universidade coas empresas locais, e nomeadamente o comercio, principal actividade económica na cidade de Pontevedra, que con medio milleiro de establecementos abertos dá emprego a un 30% da súa poboación.
Duración do Obradoiro: 30 horas.
O obradoiro centrarase no cultivo práctico de varias especies de cogomelos de interese gastronómica. Para isto, aportaranse ao alumno os coñecementos teóricos necesarios, así como todo o material preciso para desempeñar o cultivo coa guía do persoal docente do obradoiro.
Constará de 30 horas, das cales 9 horas serán dedicadas á realización práctica das diferentes fases de cultivo de cogomelos e 21 horas de docencia teórica.
Docentes: María Cabaleiro Alfaya, Hugo Fernández Ricón e Adrián Melón Raña.
Descrición: Obradoiro cun repertorio variado de danzas que inclúe danzas infantís, xuvenís, históricas e populares dos cinco continentes onde se traballará a conciencia corporal, a hixiene postural, o ritmo, a musicalidade, a coordinación, a propiocepción e as calidades do movemento e a conciencia espacial.
Este obradoiro ten unha duración de 30 horas (incluidas 3 horas de traballo individual do alumnado)
Directora: Ana María Torrado Agrasar
Docentes: Ainhoa Linaza Bao, Ana María Torrado Agrasar
Aprender a recoñecer a identificar especies de árbores Coñecer especies autóctonas e alóctonas e as razón da súa introducción Coñecer especies comestibles e propiedades nutracéuticas Analizar outras posibles aplicacións e implicacións das especies arbóreas
30 horas repartidas entre saídas de campo (15 horas) e parte teórica (15 horas).
Avaliación:
Docentes: Adrián Melón Raña, Gabriel Pérez Torrón e Hugo Fernández Ricón.
25 horas divididas en 24 horas presenciais e 1 h de traballo persoal do alumnado.
Metodoloxía
- Se utilizará a metodoloxía de ensino presencial a través de presentacións e actividades guiadas. As docentes estarán en todo momento dispoñíbeis para a resolución de dúbidas do alumnado durante as actividades.
- Se realizarán presentacións de carácter teórico que proporcionen ao alumnado os conceptos básicos para o desenvolvemento das actividades prácticas.
- Os rexistros nas plataformas e as instalacións do software se realizarán durante as sesións presenciais de xeito guiado.
- Se creará documentación específica para cada unha das actividades que será facilitada ao alumnado en formato dixital a través dun espacio Moovi.
- As edicións dixitais se realizarán na plataforma GitHub, na que se creará un espazo especial para o obradoiro na conta principal da docente Rocío Hernández Arias. Nesta plataforma engadirse tamén a documentación (follas guía, listaxes de comandos, organización dos documentos, etc.) relativa ás actividades.
Recursos
- Software libre: OpenOffice, LibreOffice.
- Software propietario (non necesario para o desenvolvemento de actividades): MicrosoftWord, Pages.
- Perfís de usuario: GitHub.
- Repositorio GitHub do obradoiro.
- Documentación XML/TEI propia e de acceso libre na web.
- Ordenadores das salas nas que se desenvolve a actividade (Aula de informática da FFT).
- Plataforma Zenodo para a publicación de textos.
- Textos para edición dixital: corpus de textos breves para a edición dixital (a determinar co alumnado segundo os seus intereses).
- Enquisas de avaliación da actividade.
Docente: Carmen Luna Sellés e Rocío Hernández Arias
Descrición: Este obradoiro permite aprender de forma vivencial o enfoque socioafectivo para a intervención social utilizando linguaxes lúdico-artísticas, como o xogo ou a arte en todas as súas formas, pasando polo teatro social, o movemento ou a pintura. Colocamos no centro o autocuidado e os cuidados relacionais para favorecer o benestar ecosocial.
Diríxese a calquera persoa interesada en aprender sobre o funcionamento dos grupos humanos, ampliar as súas habilidades interpersoais e adquirir novas metodoloxías creativas de aprendizaxe.
Este obradoiro ten unha duración de 35 horas (incluídas 3 horas de traballo individual do alumnado).
Director: Francisco Javier Aguiar Fernández
Docentes: Francisco Javier Aguiar Fernández, Andrea Alfaya Rosales
Este curso pretende abrir a porta ao alumnado ao potencial criativo da arte 3D, proporcionando unha primeira aproximación as ferramentas e técnicas que supón o standar nas industrias da animación e videoxogo
A elaboración de obxectos tridimensionais por ordenador leva máis de tres décadas despontando como un dos campos de criación artística con máis peso nas industrias culturais, e o seu dominio supón unha ferramenta magnífica que abre as persoas usuarias todo tipo de oportunidades profisionais.
Dende a arte para videoxogos até a industria do cinema de animación, pasando pola publicidade, o render arquitectónico ou as tecnoloxías biomédicas, o manexo da arte 3D é, en todas as súas caras, un recurso imprescindible para a sociedade contemporánea. Polo tanto, ainda que este obradoiro se centre en tres modelos específicos (animación,videoxogos e ilustración) os seus contidos poden resultar de interese a toda a comunidade universitaria.
Ao longo das seis sesións maxistráis propostas, o alumnado acadará competencias básicas en modelado, esculpido, texturizado, rigging, animación e renderizado, gañando unha cosmovisión das múltiples facetas que compón a arte 3D mentres exploran as posibilidades como ferramenta criativa.
Ao finalizar o curso, o alumnado contará cunha base sólida para continuar a súa aprendizaxe en calquera destas disciplinas e comezar o seu propio proceso de exploración dos softwares máis punteiros, inciando un proceso de habilitación e imensas variedade de vertentes profisionais.
O crecente interese que suscita a cerámica nos últimos tempos fai que actualmente exista unha grande demanda de obradoiros e cursos onde poder realizar pezas en arxila e explorar as posibilidades do material e os seus acabamento. Sen embargo, normalmente as pezas realizadas nestas actividades son cocidas pola/o ceramista do obradoiro, ou por persoal técnico que se encarga de controlar o forno. Por iso, e sabendo tamén que cada vez mais particulares deciden mercar un forno para poder facer as súas propias coccións ou abrir un taller, consideramos que resulta moi necesario establecer unhas bases técnicas sólidas que posibiliten a súa independencia en todo o proceso cerámico, permitindo coñecer o funcionamento dos distintos tipos de forno -tanto eléctricos como alternativos-, e favorecendo o seu con-ecto uso e o máximo aproveitamento dos mesmos.
Para iso, este obradoiro conta cos coñecementos, a especialización e a experiencia de dous recoñecidos ceramistas: Emilia Guimeráns e Nano Unzueta.
Obxectivos xerais:
Conseguir que as e os asistentes adquiran unha base de coñecementos que lles permita ter unha visión xeral dos fornos cerámicos, das súas características, e do seu funcionamento. Favorecer a asimilación dos contidos do curso de forma próxima á realidade, de modo que o proceso teña como resultado unha formación práctica e útil. Coñecer técnicas de cocción, realización e axuste de curvas de forno, así como diferentes solucións aos problemas de cocción que poden surxir.
20 horas repartidas entre: 18 horas presenciais e 2 horas de traballo individual.
O Obradoiro está orientado a proxectos: deseño de pezas de fabricación aditiva e programación de microcontroladores, polo tanto alternaránse explicacións teóricas e partes prácticas nas que se montarán estes proxectos. En función do feedback recibido no desenvolvemento das sesións, e de selo caso, adaptaranse os métodos indicados.
Docentes: Yago González Puente, Fernando Flores García
Iniciación en tufting gun.
Eso da pistola eléctrica, soportes e acabado
Recuperación de procedementos tradicionais ou en desuso para abrir un diálogo entre métodos manuais e mecánicos dentro dun contexto contemporáneo
Noción do tecido automático, pros e contras do procedemento técnico
Análise e estudo de traballos de artistas contemporáneos que empregaron o téxtil como forma de expresión plástica
Crear unha alfombra ou un tapiz de 50x050 cm
• Coñecer os antecedentes históricos do deporte do tenis e pádel • Saber aplicar o regulamento básico do tenis e do pádel • Comprender os fundamentos técnico-tácticos básicos do tenis e pádel • Iniciarse nos golpes básicos do tenis e pádel • Aprender a xestionar un grupo para desenvolver unha iniciación ao tenis e/ou pádel en contextos formais ou recreativos en función do número de participantes • Dominar a xestión de competicións deportivas para empregar no ámbito formal e/ou recreativo ligadas ao tenis e pádel
Este obradoiro busca aproveitar os residuos do viño de forma sostible, transformándoos en biocombustibles, materiais ecolóxicos e ingredientes para alimentos. O obxectivo é coidar o medio ambiente e xerar solucións útiles para a sociedade.
Este obradoiro ten unha duración de 22 horas (incluidas 2 horas de traballo individual do alumnado)
Director: Pedro Miguel Ferreira Santos
Docentes: Pedro Miguel Ferreira Santos, Alba Pérez Pérez, Aloia Romaní Pérez,Sidonia Martínez Suarez, Patricia Reboredo Rodríguez, Beatriz Gullón Estévez.
Descrición: Obradoiro no cal se describen os principais obxectos de observación astronómica: lúas, planetas, estrelas, galaxías....., e as técnicas de observación máis habituais. O obradoiro poderá trasladarse ao martes seguinte se as condicións meteoroloxícas así o aconsellan. Haberá descanso ás 22 h.
Director: José Ramón Salgueiro Piñeiro
O obradoiro divídise en 3 módulos principais: teoría, proceso de deseño e proceso de fabricación, e está orientado á práctica, polo que alternaránse explicacións teóricas e partes prácticas nas que se montarán estes proxectos. En función do feedback recibido no desenvolvemento das sesións, e de selo caso, adaptaranse os métodos indicados.
Docentes: Fernando Flores García, Diego Lugo Souto
Descrición: Introdución ás técnicas do gravado: xilografía, linografía ou augaforte e coñecer os diferentes materiais e ferramentas. Desenvolver habilidades creativas fomentando a paciencia e a precisión á vez que exploramos diferentes estilos artísticos.
Director: Javier Blanco Sierra
Docentes: Javier Blanco Sierra, Xosé Manuel Rodríguez Alonso, Manuel Martí Figueiras
Descrición: O programa inclúe nocións da música patrimonial e tradicional, técnicas de gaita, tipos de dixitación, estudo do repertorio, afinación, ornamentación (percusión e combos instrumentais tradicionais).
Estes contidos están enfocados, tanto ao alumnado de iniciación como ao de perfeccionamento.
Director e docente: Gonzalo Abelairas